پدر و پسر

بر الوالدین احسانا

پدر و پسر

بر الوالدین احسانا

۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

بازی در اردو و انواع بازی های اردویی و بازیهای گروهی اردویی

شرکت ایران اردو ، متخصص در برنامه ریزی و برگزاری اردوهای دانش آموزی، دانشجویی و نکات مربوط به برگزاری مسابقات و برنامه ریزی فرهنگی تفریحی اردوی شما در بهترین اردوگاه های کشور.اردویی خاطره انگیز و فرح بخش. برگزاری اردوی خود را به ما بسپارید.
هرگونه فعالیت جسمی و یا ذهنی هدف داری که در اوقات فراغت ، در جهت کسب لذت ، تمدد اعصاب ، آرام بخشی جسمی یا ذهنی بازیگر و اقناع نیازهای آنی یا درازمدت فرد یا گروه ، چه به صورت انفرادی یا گروهی انجام گیرد ، بازی نامیده می شود. زمان های خاصی در اردو ، دانش آموزان تایم های آزادی دارند که می تواند توسط مربی اردو ، به بهترین نحو ، برای افزایش شادابی و نشاط بچه های اردو و همچنین رفع خستگی و تفریح  در راستای اهداف اردو ، مورد استفاده قرار گیرد و انواع بازی های گروهی و مسابقات اردویی در آن برنامه ریزی و اجرا شود.  برخی از این بازی های گروهی و اردویی عبارتند از : 
  • بازی شمارش معکوس : در این بازی شرکت کنندگان ، با یک نفس ، از عدد 50 یا بلاتر را ، به صورت معکوس ، تا عدد 1 ، می شمارند. هرکدام از آنها بتواند تا آخر بشمارد برنده محسوب می شود.
  • سیب خوری بدون کمک دست : در این بازی ، چند نفر دانش آموز انتخاب می شوند و به هر یک از آنها سیبی داده می شود و باید در زمان معین بدون کمک دست ، آن را بخورند. بچه های اردو ، هریک بتوانند در زمان معین سیب را بخورند ، برنده محسوب می شوند.
  • بی نقطه نویسی : از دانش اموزان اردو ، بخواهید جمله های نقطه دار را بدون نقطه بنویسند . هر کدام از آنها بتوانند سریعتر انجام دهند، برنده محسوب می شود.
  • نوشتن از چپ به راست : از دانش آموزان بخواهید جمله ای به زبان فارسی را ، از چپ به راست ، روی تخته سیاه یا وایت برد ، بنویسند.
  • مسابقه جمله نویسی با چشم بسته : چشم های دانش آموزان اردویی ، را ببندید و از آنها بخواهید که پای تابلو رفته ، و جمله ای را بنویسند.
  • بازی زوج و فرد : همه بچه های اردو را جمع کرده و به آنها اعلام کنید که با اعداد زوج بنشینند و با  اعداد فرد بلند شوند. آنها که اشتباه کنند به تدریج حذف می شوند و نفر آخری برنده است.
  • بازی توپی : از بچه های اردو بخواهید ، توپ را روی یک یا سه انگشت خود نگه داشته ، در تایم معینی مسیر مشخصی را طی کنند ، یا این که توپ را بین دو قوزک پاها قرار دهند و بپرند ، بدون اینکه توپ بیفتد یا از ایشان جدا شود.
  • پنالتی با چشم بسته : یکی از بچه ها به عنوان دروازه بان با چشم های بسته درون دروازه میایستد و یکی دیگر با چشم بسته ، باید به او گل بزند. فردی که گل می زند باید چندبار به دور خود بچرخد تا محل دقیق دروازه را فراموش کند. بعد توپ را شوت کند و گاه شوت ها بی ربط و خلاف جهت دروازه ، موجب خنده و تفریح دیگران می شود و گاهی شیرجه زدهای بی مورد دروازه بان موجب خنده بچه های اردویی می شود.
  • مسابقه حدیث خوانی : کلمات حدیث یا سخن آموزنده ای را روی کارت هایی نوشته و آنها را مخلوط نمایید و از شرکت کنندگان در مسابقه ی اردو ، بخواهید آن ها را درست کنار هم قرار دهند.